.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودكفايي در برنج با خشك كردن 200 هكتار شاليزار!
‌دويست هكتار از زمين‌هاي شاليزار يك شركت كشاورزي و دامپروري در رشت، به شكل غيرقانوني به شركت شهرك‌هاي صنعتي واگذار شده است؛ اين زمين‌ها به صورت اجاره 99 ساله در اختيار اين شركت بوده كه اجازه واگذاري آنها را ...
خودكفايي در برنج با خشك كردن 200 هكتار شاليزار!

در حالي كه همزمان با كاهش محصول استراتژيك برنج در دنيا و احتمال بروز مشكلاتي در واردات آن، كالابرگ برنج حذف شده، دويست هكتار شاليزار در استان گيلان تغيير كاربري داده مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناك، به رغم دستورات نهاد‌‌هاي نظارتي و وزير سابق جهاد كشاورزي، ‌دويست هكتار از زمين‌هاي شاليزار يك شركت كشاورزي و دامپروري در رشت، به شكل غيرقانوني به شركت شهرك‌هاي صنعتي واگذار شده است؛ اين زمين‌ها به صورت اجاره 99 ساله در اختيار اين شركت بوده كه اجازه واگذاري آنها را نداشته است.

بنا بر اين گزارش، يك شركت كشاورزي و دامپروري در رشت، دويست هكتار از ششصد هكتار زمين كشاورزي را كه براي رسيدن به توليد بيشتر براي رسيدن به خودكفايي در توليد برنج به شرط تغيير نيافتن كاربري در اختيارش گذاشته شده بود، در سال 82 به شركت شهرك‌هاي صنعتي واگذار كرد. به دنبال اين كار، ديوان محاسبات وقت، آن را خلاف قانون دانسته و وزير جهاد كشاورزي وقت هم دستور به برگشت زمين‌ها و فسخ قرارداد بسته شده مي‌دهد.

اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته، بالغ بر هفت ميليارد ريال براي تجهيز و نوسازي اين زمين‌ها براي توليد بيشتر برنج، هزينه‌ شده است!

اكنون پس از گذشت چهار سال از قرارداد واگذاري و دستور فسخ آن در همان سال (1382) از سوي وزير وقت جهاد كشاورزي و گزارش ديوان محاسبات در سال 84 مبني بر غيرقانوني بودن آن، تلاش‌هايي براي قانوني كردن اقدامات انجام شده در جريان است،‌ به گونه‌‌اي كه برخي درصدد گرفتن موافقت اسكندري،‌ وزير جهاد كشاورزي برآمده و وي نيز در هامش نامه يكي از معاونان خود، موافقتش را در صورت قانوني بودن كار اعلام مي‌كند.

اين در حالي است كه ‌هم‌اكنون يكي از شعارهاي اصلي وزرات جهاد كشاورزي،‌ رسيدن به توليد بيشتر برنج براي رسيدن به خودكفايي است.

به هر حال، تاكنون نه تنها كاري براي بازگرداندن اين زمين‌ها انجام نشده، بلكه اقداماتي نيز براي قانوني كردن تغيير كاربري زمين‌ و واگذاري آن به شركت شهرك‌هاي صنعتي در حال انجام است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.